12 januari 2009

Godstart.se

För ett par år sedan hörde jag talas om några killar i Danmark som hade startat en sajt som samlade pengar till välgörande ändamål genom att folk surfade på internet. Hur gjorde man det? Jo, genom att använda deras sida Engodsag.dk som hemsida och klicka på deras länkar samlade man pengar till olika hjälporganisationer. Pengarna stod sponsornerna (dvs företagen för). Jag var redan då otroligt intresserad av att själv få använda mig av denna hemsida. Problemet var att jag inte kunde samla pengar om jag inte handlade på danska hemsidor. Det problemet är nu löst! Det finns nämligen en svensk motsvarighet. Den heter Godstart.se och funkar på exakt samma vis som Engodsag.dk.

Nedan kan ni se min startsida på Godstart.se. Som ni kan se behöver jag inte min tidigare startsida Google.se eftersom den finns på min nya startsida. Jag får även välja vilken tidning som ska rapportera senaste nytt till mig, jag ser vad som går på teve och SMHI rapporterar veckans väder i Danderyd.

Så till alla inte har någon vettig anledning att INTE ha Godstart.se som startsida, gör skillnad nu och skaffa Godstart.se som DIN startsida. Johan hade en ursäkt som jag fann lam. Han ville nämligen inte att internet ska starta långsammare än det redan gör och han skulle ändå avbryta innan han var klar för att han alltid har SJUUKT bråttom! Han gillade sin about:blank-startsida. Han försökte till och med argumentera med att han inte ens har DI som startsida. Men vi kom överens om att för varje krona som jag klickar in på Godstart.se ska han ge en krona till Stockholms Stadsmission. Så OK, då får han väl slippa startsidan då. Men alla andra, som inte har ett sådant avtal: Börja skänka pengar NU! Det är så enkelt, varför låta bli?

2 kommentarer:

Anonym sa...

about:blank regerar

Och nu är det ännu bättre - jag kan använda about:blank som startsida och samtidigt ge pengar till Stadsmissionen! Antonia blir gråtfärdig av lycka...

// Jo

Towe sa...

Haha! Du är ju inte frisk. Men det är sant. Nu får stadsmissionen mycket mer ut av din about:blank-sida än de någonsin gjort tidigare :)