11 januari 2009

NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER

Julen är över och det nya året är här, och med ett nytt år kommer nya möjligheter. I år tänkte jag försöka hitta ett vardagsliv som jag trivs med och det innebär nya arbetsuppgifter, träning och fritidsaktiviteter. Just nu så känns det som att jag mest väntar på att Johan ska komma hem och jag trivs inte med att tråna. Så igår slog jag slag i saken när S.A.T.S. besökte Täby centrum samtidigt som jag. Jag tecknade ett 12-månaderskontrakt för en hejdundrandes massa pengar (ja, det kostar tusentals att vara fit i Stockholm). Min förhoppning är att jag ska få bättre kondition och muskelmassa, få mer ork till mitt nya liv. Samtidigt får jag lite egen tid, utanför hemmets väggar. Gospelkören håller jag givetvis också mig kvar vid. Sång och träning, vilken oslagbar kombo. Nu ska jag bara tvinga mig själv att gå dit, en till två gånger i veckan.

Nästa steg blir att läsa någon kurs i ett ämne jag är sugen på att bli bättre på. Jag funderar på marknadsföring eller turism med inriktning på skidturism. Har faktiskt kommit in på en deltidare på distans i Medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning på marknadsföring som jag funderar på att gå.

Sen söker jag ett jobb som jag trivs med. Givetvis är Lensway en extremt bra arbetsplats med trevliga människor och en riktigt bra atmosfär. Men jag är utbildad akademiker och har inte pluggat 5 år, med massor av studielån för att arbeta i kundtjänst. I’m sorry, but that’s just not happening. Nu måste jag ta tag i mitt liv och göra det jag vill.

Så, även om jag inte gav några löften i år så har jag en del att sträva efter i år. Utöver träning tänkte jag åka mycket skidor och kanske försöka bli bättre på att köra Johans KTM. Själv lär det nog ta ytterligare ett tag att skaffa min egen motorcykel.

Slutligen vill jag få mycket tid till att umgås med min underbara pojke. Kanske en repris på vår underbara helg på Gotland eller vår fantastiska sommar 2008? Tiden får visa vad år 2009 will bring for us!

Trots att jag inte gjorde några nyårslöften, påminner detta inlägg väldigt mycket om just sådanna. Det ber jag om ursäkt för... jag tror inte på nyårslöften. Det är bara saker man kan svika när man misslyckas. Jag tror på hopp och självdiciplin och det är därför jag inte längre är rökare :)

GOTT NYTT ÅR TILL ALLA MINA LÄSARE!

Inga kommentarer: