13 april 2009

Jag håller tummarna för dig!

En av mina bästa vänner ringde mig nyss och berättade varför han inte svarat i telefon när jag ringde tidigare idag. Han låg på sjukhusetefter att ha varit med i en smitningsolycka i lördags som krossat hans nackkota och gett honom flera påtagliga skador i skalle och ansikte. Han ska röntgas imorgon. Då får han veta om han kommer att få bestående skador. Läkaren sa att de flesta inte överlever en sådan fraktur på nacken och att han har haft en osedvanlig tur.

Till dig, min vän: Som jag sa på telefon så kan du ringa när du vill om du behöver prata, som mitt i natten när allting känns svart och hopplöst, eller mitt på dagen bara för att du behöver gråta och tycka synd om dig själv eller dra ett av dina dåliga sexistiska skämt. Jag vet att jag inte alltid är den bästa på att hålla kontakten, men jag är bra på att lyssna. Tänk på det när du känner dig deppig. Du vet att jag älskar dig. Krya på dig och lycka till på röntgen imorgon. Jag håller tummarna för dig!

Inga kommentarer: