18 september 2008

Nä, nu flyttar jag...

Har nu bott i Stockholm i snart tio månader. Boendet jag skaffade när jag flyttade hit, var en andra handslägenhet i Helenelund, Sollentuna. Den blev dock väldigt sällan använd då jag mer eller mindre bosatte mig hos min pojkvän direkt. Det var inte tänkt så från början, men avståndet mellan lägenheterna, barn varannan vecka, böket med mat och kläder på två ställen, gjorde att jag oftast sov över hos Johan (den stora anledningen var kanske det faktum att vi inte riktigt ville sova ifrån varandra heller). I våras bestämde vi oss då för att slå våra påsar ihop och "bygga bo" tillsammans.

Inflyttandet ledde dock till nya stora frågor som vad gör vi med alla saker, dubletter, möbler m.m. Eftersom ingen orkade ta tag i problemet, stod lägenheten obebodd i Helenelund och tickade pengar. Men nu, finally, har vi fått ändan ur vagnen och sagt upp lägenheten och på söndag ska jag vara klar. Detta har dock vållat vissa problem då jag haft ont i ryggen och sen, on top of it all, blev sjuk. Så jag har inte kunnat packa lägenheten så tidigt som jag hade velat. Men nu är jag frisk (i alla fall har förkylningen gått över, ryggen är fortfarande öm) och har på en vecka packat ihop alla mina saker och ruthlessly slängt massor med junk som jag burit runt från bo till bo. Nu flyttar jag in i ett litet hus, med lite förvaringsmöjligher, så då tänkte jag "What the.." Jag slänger så mycket jag bara orkar! Så nu är det inte mycket kvar att flytta. På söndag ska jag stå och glo medan Johan, brollan och Johans vän Jakob flyttar. Eller jag kanske kan agera dirigent, så jag slipper känna mig så obrukbar.

Så med ett förestående 1-årsjubileum för mitt och Johans förhållande, börjar ytterligare en ny epok i mitt liv på söndag. Jag bor nu med en man som jag hoppas att jag ska få leva resten av mitt liv med och det gör mig väldigt lycklig...

Inga kommentarer: