15 november 2008

Nya pjäxor, nytt hus, nytt liv...

Igår var jag ute och köpte pjäxor för mina hard earned money. Men jag hittade ett par riktigt bra pjäxor och pengarna kommer att vara väl använda när den här skidsäsongen är över. Hyra av pjäxor är svindyrt och de sitter inte lika bra som dina egna. Nu behöver man inte lägga en timme första dagen på att hitta rätt pjäxa, hyra och ställa in dem rätt till skidorna. Nu kan jag sätta på mig dem direkt där hemma och sen ut i backen.

Så, vad köpte hon, undrar ni säkert. Jo, jag köpte ett par väldigt fina ljusblå (de kallas silvergrå, men jag tycker de är ljusblå) Salomon Divine CF för 1500kr på Intersport. För att verkligen stoltsera med mitt köp, bifogar jag nedan en bild på mina nyinköpta fina pjäxor som förhoppningsvis ska följa mig och min skidkarriär de kommande åren.


Åååh, vad jag längtar till öppningshelgen i Ramundberget nu. Då ska jag inviga såväl den nya toppstugan som mina nya pjäxor och skidorna som redan står i Ramis, men som ännu är oanvända. (red. toppstugan invigs inte förrän 7/2 2009, ok Johan du hade rätt)

Vill också ta tillfället i akt att berätta om vårt husprojekt. Vi har länge pratat om att renovera och/eller bygga nytt hus. Men då vi i dagsläget inte har råd blir det damage control på det som behöver uppgraderas något. Det började med enkla saker som röjning i förrådet, slänga och städa ut skafferiet, skaffa fler hyllor till förvaring, rensa ur badrumsskåpet och sätta upp tavlor m.m.(se vår fina familjevägg nedan).


Nu har vi gått över till de mer tunga göromålen och först ut var barnrummet. De behövde, i väntan på sina egna rum, bättre sängplatser och mer utrymme för lek. Det resulterade i bilden ni ser nedan med sängar i tre nivåer med Albert längst upp, Stina i mitten och Elsa längst ner med alla djurbilder.


Vi gjorde i samma veva oss av med sängen som tjänat sitt syfte i det här huset (delar av den användes senare som ved i brasan till piratfesten vi hade förrförra helgen). Istället fick min 160-säng flytta in. Vi satte även upp lite hyllor och tavlor. Resultatet blev det ni ser nedan.



Till sist fick vår tvättstuga en ordentlig make over. Den hade tidigare ett gult golv som var så slitet att den slitna bruna färgen under tagit överhanden. Det fanns ingen ordentlig förvaring, inget arbetsbord för vikning av tvätt och det var så mycket gammal bråte att tvättstugan mer kändes som en avlastningszon för allt man inte ville ha, men inte orkat slänga. Man var alltid livrädd för att saker man nyss hade tvättat skulle falla ur händerna på en och ner på golvet då man skulle föra över tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren. Så jag och Johan bestämde oss för att röja ut allt gammalt skräp, måla golvet grått och bygga bättre förvaring. Resultatet blev iögonfallande bra. Enorm skillnad! Resultatet nedan är bara en del av vår vackra nya tvättstuga eftersom det var svårt att få till bra bilder som överblickade alla delar av det. Så ni får helt enkelt nöja er med detta.


Mitt ”Out with the old and in with the new”-projekt börjar därmed lida mot sitt slut. Snart finns det inga fler ställen där man kan hitta gamla oönskade minnen på. Det är Johans, mitt och barnens hus med mina, barnens och Johans minnen i. Det är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh, vad schysst det känns! Jag har inte ens tänkt på vad mycket vi har hunnit med och allt som blivit så mycket bättre. Du är en riktig liten duracellkanin.