30 juni 2008

Födelsedagsöverraskning

Så idag är andra dagen av min tid som gräsänka. Min söta pöjk har tagit sin hoj och sitt pick-o-pack och dragit till Sala för att tävla i Fyradagars Enduro 2008

Nog om det ville jag berätta om min födelsedag, för givetvis är jag så självupptagen. Dessutom vet jag att alla är superintresserade av att veta vad Johan hade planerat. Så då ska jag berätta det.

Dagen började som vanligt med jobb. I slutet av arbetsdagen dök hela informationsavdelningen upp framför mitt skrivbord och sjöng födelsedagssången… på DANSKA!! Haha! Det var så roligt, ett helt gäng svenskar som med en liten papperslapp i handen, klämmer i för livet på ett språk som de flesta svenskar skulle kalla svårtolkat. De var ovanligt duktiga faktiskt, lät hyfsat för att vara svenskar.

Efter jobbet skulle jag möta upp med Johan. Det enda jag fått veta var att jag skulle befinna mig på Universitetsbiblioteket kl. 17.40. Så när jag dök upp där var jag ganska nyfiken. Efter att Johan anslutit sig och vi promenerat en liten bit, ner till vattnet blev det ganska tydligt vad vi skulle. Johan hade hyrt kajak! Med kajaken paddlade vi ut till en liten klipphäll, där vi tittade på solnedgången, drack rosévin och biffsallad som Johan tagit med sig i en väska med kylklampar. Lyckliga jag! Det var precis perfekt! Romantiskt, på tu man hand. Men inte mushy och ingen dyr restaurang med snofsiga servitörer med folk som glor när man inte har fina kläder på sig. Så tack Johan, för att du vet vem jag är…


1 kommentar:

Anonym sa...

Yupp - Sala it is. Lite missnöjd med att du länkade till 4-dagars. Då kan folk få för sig att kolla mina resultat...

Behöver tröst när jag kommer hem. En puss i tvättstugan. Minst.

Äh, jag är ju inte in it för att tävla. Men det vore kul att täppa till truten på PD som alltid är lite snabbare. Han kollapsade häromveckan när jag körde ifrån honom i Kistaspåret vilket bådade gott. Men nix. Han är 2 min före mig på en timmes total specialprov-körning. Men jag är snabbare än han på grusvägarna. Och sprätter mer grus med mer sladd!

The orange Varland-snail