17 juni 2008

Äventyrsbanan

Har varit på Äventyrsbanan nu och jag måste säga att det var värt varje krona, även om det var läskigt.

Vi gjorde tre hinder på 14-16 meters höjd!!

1. Gå på lina
Två linor löst spända mellan två träd, den ena skulle han hålla i, den andra gå på och sedan ta sig fram till andra sidan. Den var inte så läskig, tyckte jag iaf, däremot sjukt ansträngande. Hade sån mjölksyra i armar och ben efteråt.

2. Stocken
Den här var såå läskig! En stock fastspänd mellan två träd på 15 meters höjd. Såg inte så hemskt ut nerifrån, men när man stod där uppe och skulle släppa taget om trädet och vandra ut på stocken!! Tjohoo vilken svindel! Men I did it!! Så sjukt stolt över mig själv.

Det värsta momentet av alla kom när jag hade lyckats ta mig till andra sidan stocken. Då skulle man nämligen handlöst kasta sig ut från stocken och bli uppfångad av repet som satt fast i ryggen, för att sedan bli nerfirad. Inte så konstigt tänker ni, man satt ju fast. Men nej, det är helt onaturligt att forutsättningslöst kasta mig mot marken med stora stenbumlingar och avbrutna trädrötter som stack upp! Men jag klarade det med efter lite tvekan!

3. Gungan
Den här var ENDAST kul! Man blev först fastspänd i en stor sele. Med hjälp av sina kamrater blev man sedan upphissad bland träden så att ett rep spändes allt längre upp. När man kom till max kunde man släppa en liten säkring och weeeee GUNG GUNG! Sååå sjukt kul.

Ni som kände mig när jag var liten har nog redan insett hur jag upplevde detta moment. Do it again!

Helt klart att rekommendera! det finns flera ställen som sysslar med Äventyrsbanor på olika höjd och svårighetsgrad. För mer info om Äventyrsbanan, klicka här.

Nedan lite bilder från vårt lilla äventyr:

Sine påväg upp till första hindret


Jag blir fastspänd i jättegungan


Glada klätterapor efter avslutat äventyr

Inga kommentarer: