24 juni 2009

Midsomer Murders comes to town

I förra veckan kunde jag stolt presentera resultatet av mitt arbete med en hemsida som jag själv fått göra om Morden i Midsomer. Poängen med hemsidan var att vi, i samband med att SVT sänder nya avsnitt av teveserien, ville göra en resguide som visar svenskar hur man kan ta sig runt till de olika inspelningsplatserna och vad som finns att göra utöver Barnabys England i regionen.

Det var min första helt egna på VisitBritain och det var inte lätt må ni tro. Koppla komponenter, hitta bra bilder, dirigera rätt länkar till rätt sidor och så vidare. Men jag hade jätteroligt när jag gjorde hemsidan, det var ju en blandning av allt jag tycker är roligt - skriva, redigera bilder och designa och samtidigt lärde jag mig massor om våra CRM-system. Men det absolut roligaste var det genomslag det fick.

Igår upptäckte jag nämligen att Aftonbladets nya sökmotor för resor gjort en ganska lång artikel om hur svenska turister dras till inspelningsplatserna i Morden i Midsomer, med länkar till Midsomer-sajten. De hade även länkat till sajten på förstasidan på Aftonbladet.se, en tredjedel ner på förstasidan i högermenyn. Även Vagabond och Svenska Dagbladet hade en artikel om vår sajt. Sen hade ett par dagstidningar notiser om det.

Sidan som väckt uppståndelse heter http://www.visistbritain.se/midsomer. Check it out! Nu ska jag till jobbet :)

Inga kommentarer: