16 juni 2009

Säsongsavslutning för Lost

Oh no? och Oh YES! Idag är det säsongsavslutning för Lost. Jag, som suttit uppe för att se alla avsnitt den här säsongen, i tron att detta var den sista säsongen och det var viktigt att få svar på alla frågor. Tji fick jag, det är bara näst sista och sista säsongen ska först sändas 2010!! Ska jag behöva vänta ett helt år på nästa säsong??

Ja, jag vet vad vissa tänker, "Du? Som pratar så mycket om fildelningen, du borde ju vara en av de där hemska flickorna som tjuvar från de stackars fattiga skiv- och filmbolagen!" Men nej, jag är en snäll flicka, som inte gillar stora stygga maktgalna politiker som vill ta ifrån oss våra rättigheter. Dessutom gillar jag att vänta på nästa avsnitt, det skapar mer spänning. Det är liksom roligare att vänta en vecka mellan varje avsnitt, än att ha alla så jag kan se dem direkt(jag tittar aldrig på sista sidan i boken heller, usch vilken spänningsdödare!). Dessutom är det ett bra schemalagt avbrott i en stressig vardag att ha ett teveprogram att följa, vid samma tid varje vecka.

Tyvärr är det ju så att TV4 valt att flytta serien till den sjukt dåliga tiden 22.40 på tisdagskvällarna istället för tidigare då de gick på primetime. Men ikväll blir det säsongsavslutning i alla fall. Spännande!

Inga kommentarer: