29 maj 2009

Nytt jobb

Som flera redan förstått har jag alltså fått ett nytt jobb, som CRM & Online Marketing Executive Denmark på Brittiska Turistbyrån VisitBritain. Mitt arbete kommer att innefatta att skriva nyhetsbrev, blogga, idéspruta kampanjer, marknadsföra Storbritannien och uppdatera den danska hemsidan med nya spännande tips för destinationer eller events i Storbritannien. Jag kommer jobba i ett team av tre personer på marknadsavdelningen. En för Danmark, en för Norge och en för Sverige/Finland. Ett sjukt spännande och roligt jobb som jag tror att jag kommer stormtrivas med. Inte bara för att arbetsuppgifterna är roliga och utmanande, men också för att kollegorna på det nordiska kontoret verkar supertrevliga. Måndag blir min första dag på jobbet och jag ser fram emot det med stor förväntan…

Men trots att jag ännu inte börjat jobba, har jag redan smygstartat lite. Nu i veckan hade VisitBritain nämligen en Kick Off i London för alla anställda i Europa (European Gathering 2009), och jag var bjuden som ni redan hört lite om i mitt föra inlägg Taken by Storm. Fler inlägg om min Londonresa kan väntas på den här bloggen framöver. Lika så mina framtida förehavanden på VisitBritain med resetips och annat smått och gott. In the meantime hittar ni mer specifika restips om Storbritannien från mig och mina kollegor på nordiska VisitBritains blogg Mind the Gap.

I högerkant på denna blogg hittar ni länkar till både min danska VisitBritain-hemsida för de som är intresserade av vad jag arbetar med och den svenska VisitBritain.se för de som är intresserade av inspiration, Oyster Cards eller biljetter till London Eye osv. inför resan till Storbritannien.


Bilderna är copyright of VisitBritain

Inga kommentarer: