22 maj 2009

Så ska det låta...

Såg säsongsavslutningen av Så ska det låta på SVT i morse. Missade programmet i fredags. Åh, vad jag njuter av den timmen på fredagskvällarna. Det programmet har jag tittat på sedan det började och det är fortfarande, trots byte av programledare, lagledare och inredning, bland mina favoritprogram på teve. Jag kan erkänna att jag precis när de bytte tyckte att det var asdåligt av SVT att kicka det gamla gänget och att jag i ren protest lät bli att titta på programmet i nästan en hel säsong. Det var delvis för att jag tyckte att det var bra som det var. Varför sabba ett vinnande koncept? Men också delvis för att jag inte gillade att de valde att anställa Peter Settman i Ronny & Ragge istället. Men till slut kunde jag dock inte hålla mig från att börja titta på programmet igen. Jag blir ju på så gott humör av att sjunga med. Och trots hans plumpa skämt är Peter Settman faktiskt en bra programledare för det där programmet och jag följde ju faktiskt varje avsnitt av Sommarlov när det gick varje morgon under sommarlovet 1991.

Jag saknar den gamla ensemblen ibland, men repertoaren av låtar är numera mer ”up to date” och man kan oftast sjunga med i 90 % av låtarna istället för 70 % som tidigare. Jag tycker att man har blandat gamla klassiker och moderna hits på ett bättre sätt när man fått in lite yngre deltagare som kunnat komplettera de äldre artisterna.

Så med dessa ord vill jag bara säga - Snälla SVT, fortsätt med detta underbara program som förgyller min vardag!

Inga kommentarer: