Läser för tillfället en kurs i marknadskommunikation på distans och ska i veckan avsluta min case study. Uppgiften går ut på att intervjua ett företag om deras marknadsstrategier och koppla resultaten av intervjun till kurslitteraturen, som i det här fallet, liksom de flesta andra marknadsföringskurser betyder Philip Kotlers Principles of Marketing.
Jag valde att intervjua min sambos kusin som driver ett ascoolt företag som heter The Viral Company. De pysslar med social marknadsföring online och har gjort flera kända kampanjer som de hiphoppande Parlinotomtarna och Norrlands Gulds EM låt Nu tar vi guld. Jag tror de är inne på helt rätt spår. Marknadsföring på internet is the grej. Jag menar, vem har inte vidarebefordrat roliga reklamfilmssnuttar till sina vänner? Min syster gör det varje vecka i "Fredagskul" och människor över hela världen delar med sig av sådant de tycker är kul och vill att andra ska få se.
Nedan, ett litet smakprov på TVCs marknadsföring, en rolig och annorlunda reklamfilm som de gjorde för Svenska Spel:
13 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar